<<    >>

Recensie Teen Spirit ★★★★

desc

donderdag 11 juli 2019 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Teen Spirit, de film van Max Minghella, heeft voor alle duidelijkheid niets met de song van Nirvana te maken en ook niet met die band. De prent zoomt wél in op een belangrijk aspect van de muziekindustrie: de talentenjachten. Violet Valenski (neergezet door een uitmuntende Elle Fanning) schrijft zich op een dag in wanneer het tv programma audities voor de allereerste keer houdt in het Isle of Wight. Violet woont thuis bij haar moeder en houdt er verschillende jobs op na naast haar schoolwerk als zeventienjarige. Dat komt omdat haar pa het huis uit is en haar moeder absoluut het grote huis, de weilanden en de dieren wil blijven onderhouden in de naïeve veronderstelling dat haar man ooit terug zal komen. Moeder en dochter kunnen nauwelijks de eindjes aan elkaar knopen. Eieren op de markt verkopen doen ze met weinig succes, enz. Dus gaat Violet als serveuse aan de slag in het weekend. Stiekem gaat ze soms ook zingen in een bar. Maar daar heeft ze maar 1 fan: een oude ex-operazanger Vlad (magistraal neergezet door Zlatko Buric) die alcoholverslaafd is, lijkt te leven in zijn truck en geen contact meer blijkt te hebben met zijn dochter die in zijn voetsporen is getreden en nu in Parijs zingt als operazangeres.

Recensie: Teen Spirit ★★★★

Recensie #LikeMe in Concert ★

desc

donderdag 11 juli 2019 Stadscentrum BrusselBert Hertogs

Kijk, als je er niet in slaagt om het themalied van de serie waarin je speelt toonvast live te brengen, dan zit je met een gigantisch probleem. Sterker nog, het wijst er duidelijk op dat de jongeren die een rol versierden voor de Ketnetserie #LikeMe om andere redenen – wellicht de looks – gecast werden dan om deze die essentieel zijn om een goede podiumproductie neer te zetten: spel, dans en zang. Afsluiter #LikeMe uit hun veertig minuten durende set klonk dan ook zo vals als een kat in Brussel. De stemmen blijken in de muziekstudio wel te blenden, maar live helemaal niet.

Recensie: #LikeMe in Concert ★

Recensie Spider-Man Far from home ★★★1/2

desc

dinsdag 9 juli 2019 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Aan humor – zoals de knipoog naar Star Wars - geen gebrek in Spider-Man Far from home. Tony Stark krijgt bijvoorbeeld een hilarische kleffe tribute op de tonen van Whitney Houstons ‘I will always love you’ bij de start van de film. Tijdens de opening credits wanneer het Marvel-logo te zien is, is de song te horen die in een beweging overgaat in een erg kitscherige videomontage (die waterovergangen in de foto’s!) van enkele scholieren op de campus tv van de Midtown School of Science and Technology in NY. We zijn in een bewogen schooljaar dat door de Blip iets langer duurde voor al wie zoals Betty Brant overging in stof. Zij moesten namelijk hun jaar helemaal overdoen inclusief examens afleggen ook al hadden ze voor de Blip plaatsvond al hun mid terms afgelegd. Het heeft ook voor ongelijkheid gezorgd want nu zijn er zestienjarigen die door de Blip op papier 21 zijn, maar mentaal nog steeds 16 zijn. Daardoor probeert die groep wel eens aan alcohol te geraken, hoewel ze daar eigenlijk nog niet ‘rijp’ voor zijn. In de film zien we Flash (Tony Revolori) even van die situatie misbruik maken door alcohol in het vliegtuig naar Venetië te bestellen.

Recensie: Spider-Man Far from home ★★★1/2

Recensie Dit was Balaton Sound Festival 2019

desc

zondag 7 juli 2019 Balaton Sound FestivalBert Hertogs

Tiësto bracht een eigenwijze set en wou zijn oud én bekend materiaal op de openingsavond om onverklaarbare reden niet brengen op Balaton Sound Festival. Gevolg: een deel van het publiek haakte (terecht) af. Sean Paul zegde op zaterdag last minute af wegens ziekte. Daar konden Sunnery James en Ryan Marciano van profiteren die zijn tijdslot bekwamen. Nog een wissel was er op de laatste festivaldag. DJ Snake cancelde. Alesso werd bereid gevonden om de affiche last minute te vervoegen en ineens ook de Main Stage af te sluiten. Opmerkelijk, want het was Alesso‘s verjaardag en hij had oorspronkelijk dus een dagje vakantie in zijn tourplanning ingecalculeerd. 

Recensie: Dit was Balaton Sound Festival 2019

Recensie Belgisch surrealisme op Balaton

desc

donderdag 4 juli 2019 Balaton Sound FestivalBert Hertogs

Een kwart van de 35.000 bezoekers van Balaton Sound Festival zijn Belgen. Het was dan ook de eer aan de Belgen om de allereerste Morning Sounds Official Afterparty in The Club van Balaton Sound Festival voor hun rekening te nemen. Het concept is eenvoudig. Vanaf 8 uur ’s morgens tot voorbij het middaguur plaatjes draaien. Om negen uur zagen we welgeteld 1 festivalganger voor de dj booth met beide armen leunend op de mojo barrier, trots met de vlag van zijn land rond de hals en een hoedje op, in een toestand die het midden hield van zat en wakker zijn, en slapen. Dat de man er toch na tienen wat doorkwam en een soort Vogeltjesdanschoreografie neerzette, weliswaar enkel de kip-beweging met de ellebogen uitvoerend, bewees dat ie maar al te goed wist aan welk podium hij beland was. Sterker nog, zijn choreografietje las als een ode aan ons land dat straks de start van de Tour de France ontvangt. Een land dat van de Vogeltjesdans een internationale klassieker wist te maken. Niet veel later wordt ie vergezeld door een tweede man die in foetushouding op de dansvloer gaat liggen. We hoopten dat daaruit een dans zou ontstaan die het werk van Sidi Larbi Cherkaoui, Wim Vandekeybus of Anne Teresa de Keersmaeker het nakijken zou geven. Maar dat bleef helaas uit.

Recensie: Belgisch surrealisme op Balaton

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter