<<    >>

Waarom Ghost Rockers nooit het succes van Spring evenaarde

desc

Bert Hertogs

Ghost Rockers mag op het Gala van de Gouden K’s dan wel het meeste awards in de wacht gesleept hebben, toch zal niemand, nu de serie afgelopen is, ons tegenspreken dat de band en de serie nooit het succes geëvenaard heeft als dat van Spring jaren geleden.

Waarom Ghost Rockers nooit het succes van Spring evenaarde

Waarom Ketnet met een gigantisch probleem zit rond Jebroer

desc

Bert Hertogs

Song van het jaar op het Gala van de Gouden K’s ging dit jaar naar Jebroer met Kind van de duivel. Opvallend is dat vermits Ketnet de hype van vorig jaar weigerde te draaien. ‘In het algemeen wil Ketnet er zijn voor kinderen van alle leeftijden. Dus ook jonge kinderen. Wij hanteren daarbij een aantal waarden om kinderen te stimuleren in hun opvoeding. En aan de hand van die waarden wegen wij ook liedjesteksten af. Wij letten daarbij op: gaat het over druggebruik, gevloek, aanzetten tot geweld, respectloos gedrag, … en als er elementen van dat soort dingen in een liedje zitten dan is dat voor ons een reden om dat liedje niet op te nemen in onze playlist.’ stelde Ketnetmanager Maarten Janssen als een katholieke schoolmeester uit de jaren ‘70 in juni vorig jaar in het VRT Journaal.

Waarom Ketnet met een gigantisch probleem zit rond Jebroer

Zijn de MIAs nog journalistiek relevant?

desc

Bert Hertogs

In een wel erg zwakke en bij momenten ronduit saaie en fletse show van de MIA’s 2017 - wat wil je met zo veel klaagzang op het podium, daar krijg je gewoon geen ritme in! – werd Oscar and the (Geld)Wolf gebombardeerd tot dé winnaar van de awardshow. De band rond Max Colombie heeft 3 MIA’s binnengehaald (Pop, Live Act en Solo Man – beetje bizar voor een artiest die het van zijn band moet hebben maar bon). Dat is welgeteld eentje meer dan Blanche (Hit en Doorbraak van het Jaar), Coely (Solo Vrouw en Urban), Bazart (Nederlandstalig en Groep) en Stuff. (Artwork en beste muzikant: Lander Gyselinck). Stellen dat de band rond Colombie afgetekend de winnaar is van de MIA’s is de waarheid gewoon oneer aandoen. Stellen dat de vrouwen de winnaars zijn, is ook iets te euforisch. Met 5 MIA’s van de 17 (de Lifetimes niet meegerekend) die naar een vrouwelijke artiest gingen, blijft de MIA’s nog steeds een mannenzaak. Ook hier is er lang nog géén reden om te feesten.

Zijn de MIAs nog journalistiek relevant?

Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep

desc

Bert Hertogs

Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep. Live Nation Belgium domineert meer dan ooit.

2017 was een topjaar voor de zalen van de Sportpaleisgroep. Dat blijkt uit de cijfers die vakblad Pollstar publiceerde.

(lees verder onder grafiek)
Grand cru-jaar voor zalen Sportpaleisgroep

#RedDeArenberg: moet dat nu echt?

desc

Bert Hertogs

De Arenberg slaakt een noodkreet. De Antwerpse schouwburg valt vanaf 1 januari 2018 onder de Stad Antwerpen en niet meer onder die van de Provincie Antwerpen. Dat is niets nieuws echter. De zaal vreest het ergste voor zijn toekomst nu het moet rapporteren aan een andere overheid. Ook de structuur waarin het terecht komt, zint de Arenberg niet. Met de hashtag #RedDeArenberg wil de zaal aandacht krijgen voor zijn situatie. Bert Hertogs, hoofdredacteur van Concertnews.be en cultural influencer durft zich de vraag stellen of de Arenberg überhaupt wel gered moet worden.

#RedDeArenberg: moet dat nu echt?

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter