PDF-versie voor persoonlijk gebruik

Recensie Regi live ★★★★

zaterdag 23 juli 2022Grote Markt Antwerpen

Regi
Foto: Regi Live

Dé avond voor Antwerp’s finest OLIVIA en Maksim werd het tijdens de Bollekesfeesten op de Grote Markt in Antwerpen. REGI had hen namelijk naast Pauline en CAMILLE als gastartiesten gevraagd. De thuismatch voor die twee werkte duidelijk ook in hun voordeel.

Het was lang niet de meest dankbare job voor Maksim om Regi live bij te staan als zanger. De #LikeMe-ster had immers de wat ondankbare taak gekregen om zowel de afwezigheid van Niels Destadsbader (‘De wereld draait voor jou’, visueel begeleid door CO2-jets waarbij het publiek massaal meeklapte en ‘hey ho’ riep) én Jaap Reesema te doen vergeten. Maar de 24-jarige knaap deed dat met verve, zong goed, en je zag ‘m song na song in zijn rol groeien. Openen mocht ie de show met ‘Summer life’ en al meteen zwaaide en scandeerde het - ‘fucking fantastisch’ aldus Regi - publiek ‘hey ho’ mee.

OLIVIA, wél origineel te horen op de track, vergezelde de zanger ook. En al meteen werd duidelijk dat hun stemmen goed blenden. Via ‘Ellie’ ging het over in ‘Ik haal alles uit het leven’, waarbij Maksim bewees dat schlager hem best wel goed afgaat met die vibrato in zijn stem. Het publiek klapte stevig mee, en haakte in om dan acht passen links te springen en vervolgens 8 rechts toen de hardstyle helemaal naar boven kwam. Vervolgens bracht OLIVIA feilloos zoals we gewend zijn van haar ‘Zo ver weg’. Opnieuw zag ze er uit om door een ringetje te halen. Net als Pauline, straalt ze iets premiums uit, en dat vinden we opperbest.

CAMILLE dropte daarna ‘Vuurwerk’, begeleid door vlammen op het podium. Michael Schack zagen we eerder voor de show wat trekken met zijn hoofd terwijl ie de drums bespeelde, of het moet zijn dat dat het gevolg is van de power waarmee hij zijn vellen en cimbalen beslaat. Het We will rock you-ritme in dit arrangement deed het publiek moeiteloos de handen op elkaar zetten.

CAMILLE had gekozen voor een roze rokje uit tule in combinatie met een wit shirt. Het moet gezegd, in vergelijking met een tweetal weken geleden bleek ze met veel meer energie op het podium te staan. We schreven toen over haar soloconcert in het Stadspark dat ze er duidelijk wat door zat door de vele optredens deze zomer, wat we de dag nadien ook bevestigd zagen op de Grote Markt tijdens de live show Vlaanderen Feest waar ze ook slackte. Maar de energiebom die we zagen in het Sportpaleis met Regi eind vorig jaar, die was nog niet helemaal terug op de Bollekesfeesten.

Enkele lijnen voor ‘de kosmos staat in brand’ in ‘Vuurwerk’ klonk de 21-jarige Wevelgemse zangeres onzuiver. Tijdens ‘Vergeet de tijd’ slaagde ze er weliswaar moeiteloos in om een sit down te organiseren en het publiek massaal recht te laten veren, maar het dieptepunt in de set van Regi bleek haar versie van Borsato’s ‘Ik leef niet meer voor jou’ dat ze veel te laag inzette, waarna ze herstelde in het refrein, maar toch meermaals schel en niet steady klonk. Tijdens ‘Vechter’ zagen we ze een diepe zucht maken. Ook dan konden we ons niet van de indruk ontdoen, dat het een zucht van opluchting was in combinatie met een uiting van moe zijn.

Het is uitermate vreemd dat Regi vier gasten op het podium heeft staan, en zijn gasten tijdens ‘Kom wat dichterbij’ erbij haalt maar CAMILLE dan al naar huis is. Maar aan de andere kant is het niet meer dan logisch. De bijzonder vermoeiende agenda van CAMILLE zit ‘m vooral in het feit dat ze laat moet optreden voor televisie en met Regi terwijl ze ook tamelijk vroeg in de namiddag al paraat moet staan voor haar soloshows voor kindjes. De afstand Antwerpen-Wevelgem is daarbij ook geen cadeau: een uur en een kwartier rijden.  Het verklaart haar afwezigheid tijdens de finale van Regi’s optreden op de Bollekesfeesten in Antwerpen, maar het blijft een vreemde ervaring voor de toeschouwers.

Dé hoogtepunten van de show van Regi waren dus onmiskenbaar die songs waarbij we OLIVIA samen met Maksim op het podium zagen. Tijdens ‘Nu wij niet meer praten’ zagen we enkele kerels voor ons broederlijk inhaken en meezingen, ook dat zijn de Bollekesfeesten: vriendschap komt hier helemaal aan de oppervlakte bovendrijven. En ‘Kom wat dichterbij’, voorzien van confetti en vuurwerk, bleek een grandioze apotheose. Pianoman Peter Schreurs begeleidde overigens voortreffelijk de ganse show op toetsen alsof er niets aan de hand was. Regi vertelde het publiek echter dat zijn kompaan zwaargewond was en de avond ervoor in het ziekenhuis was beland.

In de toegiften zagen we het publiek massaal de smartphonelichtjes bovenhalen om Pauline een extra lichteffect te bezorgen tijdens ‘1.000 sterren’. Eerlijk? Zij bewoog het energiekst van alle performers tijdens Regi’s set, en haar wat hese timbre past perfect bij de Milk Inc.-songs wat ze onder andere bewees in ‘Whisper’. We, en we denken met ons velen, hebben er al lang vrede mee dat Linda wellicht nooit meer terug zal keren als frontvrouw van Milk Inc. Op dat vlak zou het mooi zijn mocht er een officieel moment volgen waarbij ze de fakkel doorgeeft aan de nieuwe, jonge generatie.

< Bert Hertogs >


Do you like our reviews and pictures?
Feel free to support concertnews.be by sharing this page or giving a donation.
You make an independent website like ours possible. Thanks!





Steeds op de hoogte blijven? Schrijf je nu in op onze wekelijkse nieuwsbrief.

* verplicht veld


Geef steeds in je comment mee op welk artikel je reageert.
Please put in your comment to which article you are responding.

Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter