Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

>>

Recensie Mamamanie ★★★★1/2

desc

donderdag 25 april 2024 DE Studio AntwerpenBert Hertogs

Hoe veel kwetsbaarder kan je je tonen tijdens een monoloog dan hoe Julie Delrue dat doet tijdens Mamamanie? In haar voorstelling heeft ze het over de zwangerschap en bevalling van haar kindje waarbij ze met 10 centimeter ontsluiting het ziekenhuis binnenging met een dubbele duim omhoog. Helemaal excited klonk het nadien ook: ‘Bevallen is de max! Mag ik nog een keer?’ Maar na enkele dagen staken de eerste tekenen van een psychose op wat ze ook had gezien bij haar mama toen die haar borstkankerdiagnose te horen had gekregen. Julie begon ook op kleine briefjes van alles te schrijven bijvoorbeeld. Haar hersenen stonden constant op ‘aan’, terwijl haar lijf na verloop van tijd vooral nood had aan rust.

Recensie: Mamamanie ★★★★1/2

Recensie The Fall Guy ★★

desc

woensdag 24 april 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Een compleet van de pot gerukte romantische actiekomedie. Dat is het Amerikaanse The fall guy geworden van David Leitch. De prent zet stuntmannen centraal, mensen die actief zijn in de filmindustrie maar die niet of nauwelijks anders onder de aandacht komen. Als een grote aaneenrijging van stunts voelt deze prent dan ook aan met een flinterdun romantisch verhaal als rode draad erdoorheen verweven maar vooral ook de intriges op de set zelf die tot achtervolgingen, explosies en diens meer leiden. Bij zo veel drukte laat je het geheel gewoon over je heen komen zonder dat het narratief wat met je doet. Liefhebbers van metalagen en -humor, verwijzingen naar quotes uit andere films (zo passeert onder andere ‘You shall not pass’ uit Lord of the Rings) komen echter wellicht meer dan voldoende aan hun trekken. Maar een goeie film zou meer moeten zijn dan een hoop Easter Eggs bij elkaar.

Recensie: The Fall Guy ★★

Recensie Abigail ★★★1/2

desc

maandag 22 april 2024 Kinepolis AntwerpenBert Hertogs

Abigail, de Amerikaanse splatter vampierenfilm die Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett regisseerden als reboot van Dracula‘s Daughter uit 1936, is verdomd stijlvol. Het is te zeggen, centraal staat in deze productie de Ierse tiener Alisha Weir (Matilda, Wicked little letters) die een fenomenale prestatie neerzet als moordzuchtige ballerina vampier in de hoofdrol. ‘I hate ballet!’

Recensie: Abigail ★★★1/2

Recensie Ravensbrück ★★★★★

desc

zaterdag 20 april 2024 MAS AntwerpenBert Hertogs

Een indringende, integere en bijzonder persoonlijke, ja zelfs ambachtelijke, tijdsintensieve creatieve voorstelling brengt Stefanie Claes met Ravensbrück dat ze opdraagt aan haar grootmoeder en moeder. Claes’ grootmoeder zat tijdens de Tweede Wereldoorlog een jaar vast in Ravensbrück, een Duits concentratiekamp voor vrouwen. Dat werd het vertrekpunt van een woordeloze voorstelling die universeel is en tijdloos. Het feit dat Claes voluit de beeldende kaart trekt in combinatie met muziek en bruitage zorgt ervoor dat de boodschap stevig binnenkomt.

Recensie: Ravensbrück ★★★★★

Recensie Magdalena ★★★★1/2

desc

zaterdag 20 april 2024 Blikfabriek HobokenSascha Siereveld

Het is niet eenvoudig om een mooie voorstelling te maken rond een van de zwartste bladzijden uit de recente geschiedenis van de Ierse katholieke kerk. Het vraagt een perfecte balans van respect voor het verleden, boodschap naar de toekomst en entertainment in het heden. En daar is The Singing Factory glansrijk in geslaagd. De musical ‘Magdalena’ combineert de prachtige muziek van Sam Verhoeven met een sterk script van Wanne Synnave. Voeg daarbij de regie van Jervin Weckx die optimaal gebruik maakt van het industrieel karakter en de ruimte die de Blikfabriek te bieden heeft en je hebt de ideale setting om de jongeren van The Singing Factory te laten schitteren. Je merkt dan ook dat naast vaste waarden Ann Van den Broeck en Ivan Pecnik nieuwe talenten als Lotte Villays, Emma Vanthielen, Mona Theuwissen, Mauro Janssens en Yinte Verhoeven helemaal openbloeien.

Recensie: Magdalena ★★★★1/2

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter