>>

Recensie Julieta**1/2

woensdag 18 mei 2016 Vendome ElseneCaro Dralants

De internationaal geroemde regisseur Pedro Almodóvar zet met ‘Julieta’ een aangrijpende twintigste film neer. De Spanjaard mocht in zijn carrière al heel wat prijzen in ontvangst nemen waaronder twee Oscars en twee Golden Globes en nu wil hij op het Filmfestival in Cannes de Palme d’Or wegkapen met zijn nieuwste werk. ‘Julieta’ is gebaseerd op de in kortverhalen van Alice Munro uit haar boek ‘Runaway’ die zich afspelen in Canada. Almodóvar wou oorspronkelijk de film in Canada opnemen, maar vond er zijn draai niet waarna hij New York overwoog, maar daar ook wat verloren liep. Pas in 2015 werd besloten dat de film in Spanje zou worden opgenomen met Spaanse acteurs en Spaanse teksten. Die acteurs zetten een geweldige prestatie neer, vooral Emma Suárez en Adriana Ugarte die de hoofdrolspeelster ieder op hun beurt vertolken.

Recensie: Julieta**1/2

Recensie I am wrath**

woensdag 11 mei 2016 KinepolisCaro Dralants

De Amerikaanse Charles ‘Chuck’ Russell is ondertussen toe aan zijn negende film als regisseur. Helaas kon hij de glorie van ‘The Mask’ (1994) en ‘The Scorpion King’ (2004) niet evenaren met zijn jongste prent ‘I Am Wrath’. De langspeelfilm wordt omschreven als actiethriller, maar dat genre wordt overvloedig overgoten met een portie drama. Actieliefhebbers, jullie zijn gewaarschuwd. De grote naam John Travolta zal de nieuwsgierigen en de fans onder ons naar de zalen lokken. Travolta zette een mooie gekwelde geest neer die uit is op koelbloedige wraak. Amanda Schull, die de dochter van Travolta speelt, kan zeker ook knap acteren, maar helaas ontbrak het haar in deze film aan droefheid die een dochter zou moeten hebben na het verlies van haar moeder. Christopher Meloni speelt de vriend en ex-partner van Travolta. Hij zet een koele huurmoordenaar neer met een grappige, cynische twist.

Recensie: I am wrath**

Recensie Rock the Kasbah*

De Oscar-winnende regisseur Barry Levinson stelt teleur met zijn nieuwe prent ‘Rock the Kasbah’. Ondanks de vele personages, heeft de film niet veel om het lijf. Er zit een mooie boodschap achter, maar helaas wordt die te niet gedaan door alle gekte van de film. Het personage van afgeleefde muziekmanager die aan de grond zit, is op het lijf geschreven van Bill Murray. Alle acteurs hebben zich duidelijk geamuseerd bij het maken van de film. Helaas komt de humor niet tot bij het publiek.

Recensie: Rock the Kasbah*

Recensie Le Coeur Regulier*1/2

woensdag 20 april 2016 Cinema Aventure BrusselCaro Dralants

Regisseuse Vanja d‘Alcantara laat ons nadenken over het leven met haar tweede langspeelfilm ‘Le Coeur Régulier’. In tegenstelling tot haar vorige prent ‘Beyond the steppes’, die eerder hard uit de hoek kwam, koos ze nu voor een iets kalmere, maar nog steeds doordingende aanpak. Het verhaal is gebaseerd op de gelijknamige roman van Olivier Adam. De hoofdrol is weggelegd voor Isabelle Carré die een verwarde vrouw vertolkt die ronddwaalt in haar eigen leven. Niels Schneider speelt de levensgenietende broer die zijn zus tot inkeer probeert te brengen en Jun Kunimura is een Japanse leermeester die te hulp schiet.

Recensie: Le Coeur Regulier*1/2

Recensie Belgica***

woensdag 2 maart 2016 KinepolisNiels Bruwier

Belgica is de vijfde film van Felix Van Groeningen en de opvolger van The Broken Circle Breakdown. Op het Amerikaanse Sundance festival was het de openingsfilm. Het Amerikaanse publiek kan de film alvast smaken. Het verhaal is gebaseerd op het Gentse café Charlatan. De hoofdrollen worden gespeeld door Stef Aerts en Tom Vermeir. Voor Tom Vermeir is het zijn debuut op het grote scherm. De soundtrack werd gemaakt door Soulwax en krijgt doorheen de film een grote rol.

Recensie: Belgica***

>>