Tabs concertnews

Recensie: Foute Vrienden de film1/2
Waar: Kinepolis
Wanneer: woensdag 1 april 2015

Foute

Foto's: KFD

Het komische tv-programma van 2BE, Foute Vrienden, maakt na twee seizoenen de stap naar het witte doek. De vier komieken Begijn le Bleu, Jeron Dewulf, Thomas Smith en Steven Goegebeur beslissen om op vakantie te gaan na hun harde werk dat ze geleverd hebben op het televisiescherm. Jammer genoeg kan Steven niet mee en nodigt Jeron een andere foute vriend uit, Christophe Stienlet.  Stienlet is ook wel bekend als Bartje van het VTM-kinderprogramma ‘Schuif Af’.  Op vakantie gelden dezelfde regels als in de tv-reeks, één van de vier moet een gênante opdracht uitvoeren terwijl de andere drie vertellen wat hij precies moet doen.

> Recensie: Foute Vrienden de film1/2

Recensie: Les Miserables | filmrecensie***
Waar: Flagey Brussel
Wanneer: woensdag 20 februari 2013

Les Misérables is veruit een van de beste musicalfilms van de afgelopen jaren. Een erg sterk verhaal, met dank aan Victor Hugo die zijn boek in Brussel schreef, de steengoede originele songs van Claude-Michel Schönberg en Alain Boublil die de basis vormden voor de West-End- en Broadwayproducties, in combinatie met buitengewone acteerprestaties en een knappe regie van Tom Hooper die eerder tekende voor The King’s Speech zijn enkele van de ingrediënten van dit succes. Het resultaat: 3 Golden Globes: beste acteur voor Hugh Jackman, beste vrouwelijke bijrol voor Anne Hathaway en het beeldje voor beste film zijn dan ook niet meer dan verdiend. Daar mogen wat ons betreft gerust nog enkele Oscars (de film is genomineerd voor 8 beeldjes) bij.

> Recensie: Les Miserables | filmrecensie***

Recensie: Frits en Franky*
Waar: Kinepolis Antwerpen
Wanneer: woensdag 30 januari 2013

Een filmpremière zoals die van Frits en Franky is altijd een beetje Hollywood: limo’s, rode loper, interviews, BV’s en fotografen die elkaar de loef willen afsteken met dé shot van de avond. Nu, in Vlaanderen is dit wel met iets minder glitter dan bij Amerikaanse versies, zijn de beroemdheden niet altijd bekend en verloopt de avond niet altijd gestroomlijnd.

> Recensie: Frits en Franky*

Recensie: Hasta la vista **
Waar: Kinepolis
Wanneer: zondag 6 november 2011

Velen beginnen te huiveren bij het idee dat mindervaliden seks hebben. Sommigen hadden er zelf nog niet eens bij stilgestaan. Dat is een groter probleem voor hen dan voor ons. Hasta La Vista toont het verhaal van drie mindervalide jongens die helemaal naar een Spaans bordeel reizen om er hun maagdelijkheid te verliezen.

> Recensie: Hasta la vista **

Recensie: Rundskop**
Waar: Kinepolis Brussel
Wanneer: woensdag 26 januari 2011

Een ontzettend sterk acterende Matthias Schoenaerts draagt Rundskop van kop tot teen. Voor de film kwam hij maar liefst 27 kilo bij om gestalte te geven aan de vetmester Jacky Vanmarsenille. Die heeft het vetmesten van zijn vader geleerd en ook het toebrengen van hormonen kreeg ie al van kindsbeen af mee alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Toch is de hormonenmaffia en het verhaal dat gelijkenissen heeft met de zaak Van Noppen, de context waarin hij werkt, ondergeschikt aan het persoonlijke drama dat hij van jongs af meesleept. In Waremme zal ie, wanneer zijn pa onderhandelt, door Bruno Schepers voor het leven getekend worden.

> Recensie: Rundskop**

© sinds 2008 concertnieuws.be | concertnews.be | gebruiksovereenkomst