>>

Recensie She s Funny That Way**

woensdag 20 mei 2015 KinepolisElvin Vanzeebroeck

She’s Funny That Way is een sympathieke komedie met een plot waar het ‘hoe toevallig’-gevoel meermaals in ons op kwam. De film heeft een cast met weinig onbekende gezichten. Zo spelen naast Jennifer Aniston, die zonder twijfel een van haar slechtste vertolkingen ooit in deze film neerzet, ook nog  Owen Wilson, Imogen Poots en Kathryn Hahn. Wilson speelt zijn standaard Wilsonpersonage en komt, zoals vaker, met een weinig verrassende rol in deze film voor.

Recensie: She s Funny That Way**

Recensie Big Game*1/2

woensdag 6 mei 2015 KinepolisBert Hertogs

Op de dag dat een jongere 13 wordt in Finland moet die alleen de bossen in om de gemeenschap te schenken wat het bos wil geven. Jagen dus. Oskari (Onni Tommila die er voor geen meter Fins uitziet maar dat is een detail wellicht waar mediapartner Yle even over heeft gekeken) is daar nog helemaal niet klaar voor maar hij moet, of zijn pijl-en boog techniek nu op het punt staat (die trillende handen!) of niet. De president van de USA (gespeeld door Samuel L. Jackson) heeft dan weer een klein mirakel nodig. In de laatste peiling blijkt zijn populariteit met 20 procent gezakt. Hij zou liever een kogel krijgen dan naar die conferentie in Helsinki te moeten. Maar de president zal niet aankomen in de hoofdstad. De straaljagers (het schild) rond Air Force One wordt uitgeschakeld en ook het Amerikaans vliegtuig wordt neergehaald met een raket door terroristen. En zoals het in fictie gaat, blijft het tuig mooi heel wanneer het neerstort. Geen ding dat uit elkaar spat dus zoals we recent te zien kregen op de televisiejournaals. Of hoe de geloofwaardigheid van Big Game wel vaker zoek is.

Recensie: Big Game*1/2

Recensie De Ontsnapping*1/2

woensdag 29 april 2015 KinepolisElvin Vanzeebroeck

De Ontsnapping is een Nederlandse film, gebaseerd op de gelijknamige roman van Heleen van Royen. De hoofdrol van Julia wordt vertolkt door Isa Hoes. Ook actrice van eigen bodem, Ellen Schoeters doet haar passage in de film. In dit drama zit ook een flinke portie romantiek en humor, soms zelfs iets te veel.

Recensie: De Ontsnapping*1/2

Recensie Bibi en Tina***

woensdag 29 april 2015 KinepolisBert Hertogs

Zo erover dat het erop is, Bibi (Lina Larissa Strahl) en Tina (Lisa-Marie Koroll) is lang niet zo maar een film voor kinderen en teenagers. Nee hoor, het is hét ideale excuus ook voor volwassenen die stiekem van kitsch en camp houden en voor Eurovisiesongfestival- of musicalliefhebbers dit voorjaar om naar de bios te trekken. Bibi en Tina bulkt van de liedjes die aan elkaar geregen worden door een verhaaltje waarbij de vriendschap tussen beide meiden aardig op de proef wordt gesteld. Overwint de vriendschap het?

Recensie: Bibi en Tina***

Recensie Foute Vrienden de film1/2

woensdag 1 april 2015 KinepolisElvin Vanzeebroeck

Het komische tv-programma van 2BE, Foute Vrienden, maakt na twee seizoenen de stap naar het witte doek. De vier komieken Begijn le Bleu, Jeron Dewulf, Thomas Smith en Steven Goegebeur beslissen om op vakantie te gaan na hun harde werk dat ze geleverd hebben op het televisiescherm. Jammer genoeg kan Steven niet mee en nodigt Jeron een andere foute vriend uit, Christophe Stienlet.  Stienlet is ook wel bekend als Bartje van het VTM-kinderprogramma ‘Schuif Af’.  Op vakantie gelden dezelfde regels als in de tv-reeks, één van de vier moet een gênante opdracht uitvoeren terwijl de andere drie vertellen wat hij precies moet doen.

Recensie: Foute Vrienden de film1/2

>>