Concertnews.be
nieuws | klassiek en instrumentaal | opera | ballet en dans | musical cabaret en revue | pop, rock,....- concerten | poll | nieuwsbrief | twitter | colofon | login



Tabs concertnews


Recensie: Katy Perry met The Prismatic World Tour**
Waar: Sportpaleis Merksem
Wanneer: woensdag 4 maart 2015

Vuurwerk hadden we verwacht van Katy Perry en dat kregen we ook, maar dan van de firma Dewico aangeboden op het einde van haar twee uur durende show. Perry zelf bleek een uiterst visuele show in elkaar gestoken te hebben met geweldige kostuums en props (van een opblaasbare auto tot een vliegende smiley, wijnfles, taco, en drol bij “This is how we do it” ), visuals (zoals een zandloper bij “Legendary lovers” die een piramide in zand maakte) en belichting (veelkleurige lasers o.a. tijdens “This Moment”). The Prismatic World Tour verwees zowel naar de ‘80s en ‘90s (die Smiley bh!), Egypte (kledij en oog van Horus), cartoons, War Horse (Dark Horse), Madonna (catwalk model spelen op de tonen van Vogue) als de musical Cats (Hot ’n cold). Alleen was de geluidsmix van zo’n erg slecht niveau in het Sportpaleis waardoor alles behalve de uitstekende akoestische set verzoop in een brij aan bassen. De tienertjes voor ons deden er dan ook goed aan om hun vingertjes zo nu en dan op hun oren te leggen wat ze ook deden. En Katy? Die bleek weer bij momenten héérlijk dom. Of we Belgisch praatten in ons land. Laat staan dat ze ietwat later dacht dat we haar in de maling namen dat we drie officiële talen spreken. Nou nou…

> Recensie: Katy Perry met The Prismatic World Tour**


Recensie: Jakob Lenz***
Waar: De Munt Brussel
Wanneer: zondag 1 maart 2015

Andrea Breth doet het weer in de Munt, dit keer met haar regie van Jakob Lenz. Iets meer dan twee jaar geleden zorgde de Duitse regisseur voor behoorlijk wat controverse met haar enscenering van La Traviata. Veel operaliefhebbers dachten dat ze een hapklare brok zo net op het einde van 2012 voor de feestdagen voorgeschoteld zouden krijgen, maar dat draaide mooi anders uit. Breth stelde seksfeestjes van de elite aan de kaak, inclusief SM en kindermisbruik. De meest opmerkelijke scène was die toen er kak (uiteraard ging het niet om echte kak) uitgesmeerd werd over het gezichtje van een kind, een meisje. In tegenstelling tot de verwachtingen, hield Breth een spiegel voor aan het publiek dat er behoorlijk onwennig van werd, omdat het deels over de wantoestanden uit hun klasse ging. Om dan ook de laatste woorden van Jakob Lenz in deze opera te citeren: “consequent” zo blijkt Breth ook in deze regie. Hoofdpersonage is de psychiatrische patiënt Jakob Lenz (grandioos neergezet door de Oostenrijkse bariton Georg Nigl) die op het einde dermate waanzinnig wordt dat ie een emmer drek over zich uitsmeert en daarna een dwangbuis omgedaan krijgt. Breths taal is straight in your face, direct, compact, net zoals deze partituur van Wolfgang Rihm uit 1979. Consequent dus.

> Recensie: Jakob Lenz***


Recensie: Nordmann**
Waar: Muziek-O-Droom Hasselt
Wanneer: zaterdag 28 februari 2015

In de Muziekodroom kon het nieuwsgierige publiek het debuutalbum Alarm! van de experimentele muziekgroep Nordmann vanop de eerste rij meemaken. De vierkoppige band bewijst met zijn voorstelling jazz en rock op een aparte manier te combineren, die kan rekenen op heel wat goedkeurend gejoel. De ongewone combinatie van progressieve jazz en rock komt nu en dan twijfelachtig over, maar geef Nordmann de kans en ze sleuren je moeiteloos mee in hun unieke kijk op muziek.

> Recensie: Nordmann**


Recensie: Songfestival Contest of the Best**
Waar: De Roma Borgerhout
Wanneer: zaterdag 28 februari 2015

Er zijn nog zekerheden in het leven. Dat de foute act wint bij het Eurovisiesongfestival bijvoorbeeld. Nadat Ann Van den Broeck, Fleur Brusselmans, Maja Van Honsté, Sébastien De Smet, Laurenz Hoorelbeke en Brecht Callewaert 25 songs, hits maar ook rariteiten door de jukebox hadden gejaagd was het aan het publiek van de Roma, om via tien afgevaardigden hun punten te geven. Een nek aan nek-race werd het tussen Johnny Logan (Hold me now) en ABBA (Waterloo) die uiteindelijk met twee punten verschil beslecht werd in het voordeel van de Zweden met 56 punten. Dat smaken en kleuren erg verschillen, bleek toen elke afgevaardigde zijn 8, 10 en 12 punten kwam voorlezen op het podium terwijl de regie zijn best deed om alles bij te houden. De performance van de artiesten die Waterloo brachten, was best OK, maar lang niet vocaal en qua totaalconcept de beste van de namiddag. Of hoe nog maar eens duidelijk is dat er een kloof bestaat tussen publieksstemmen en stemmen van een professionele jury.

> Recensie: Songfestival Contest of the Best**


Recensie: Ladies of Soul feat Natalia**
Waar: Lotto Arena Merksem
Wanneer: vrijdag 27 februari 2015

Trijntje Oosterhuis, Glennis Grace, Berget Lewis, Edsilia Rombley en Candy Dulfer samen op één podium en aangevuld met onze eigen Natalia: dat beloofde op papier alvast een geweldige show te worden. Niet te verbazen dat de Lotto Arena uitverkocht was voor “Ladies of Soul”. Het publiek werd getrakteerd op een gevarieerde selectie songs van o.a. Marvin Gaye, James Brown, Diana Ross en Aretha Franklin. Minder evident was het feit dat de dames ook nummers van Barbra Streisand, Beyoncé, Katy Perry en zelfs MC Hammer brachten. Dit zijn niet bepaald artiesten die we met het genre “soul” zouden verbinden. Niet dat u ons hoort klagen over Edsilia Rombley’s cover van “The way we were”, want we genoten van elke noot. Samen met Glennis Grace leverde zij vocaal de mooiste prestaties. Natalia wist verbazend goed stand te houden en moest duidelijk voor de sfeer zorgen. En die ambiance kwam er ook. Alleen … we misten tijdens “Ladies of Soul” de kriebels in de buik en het euforische gevoel van een memorabel concert. De enige kriebels kwamen van de bastonen die toch net iets te sterk door kwamen. Met zo’n line-up hadden we vuurwerk verwacht en dat kregen we enkel in de vorm van een cover van Katy Perry.

> Recensie: Ladies of Soul feat Natalia**



© sinds 2008 concertnieuws.be | concertnews.be | gebruiksovereenkomst