>>

Recensie Tordre*1/2

donderdag 28 april 2016 STUK LeuvenCaro Dralants

Twee danseressen, Lora Juodkaite en Annie Hanauer, kwamen met behulp van beweging en dans hun getuigenis vertellen. De levende spinnende tol Lora Juodkaite gaf een duizelingwekkende solo, maar na lange tijd verloor het zijn glans. Annie Hanauer bracht wat meer emotie in de voorstelling. Ondanks haar armprothese weet ze zich met veel vrijheid te bewegen. Helaas was ook dit weer aan de lange kant. Het volledig van de pot gerukte einde paste helemaal niet bij de sfeer die gecreëerd werd tijdens de rest van het tafereel. Een soms ongemakkelijke, af en toe indrukwekkende, maar veel te langdradige voorstelling werd ons voorgeschoteld.

Recensie: Tordre*1/2

Recensie CROWD**

zaterdag 23 april 2016 STUK LeuvenCaro Dralants

Wat gebeurt er als je verschillende individuen bijeen zet en hen een landschap laat vormen? Choreograaf David Hernandez zocht dit uit en creëerde een experiment rond het lichaam. In vier delen liet hij armen, benen en andere ledematen de show stelen. De voorstelling was goed, maar af en toe te langdradig. De lichtbundel met verschillende lichamen die door elkaar kronkelden op muziek van Björk doorbrak de sereniteit van de voorstelling. Een lichamelijk experiment waarbij je de verbeelding de loop kon laten gaan.

Recensie: CROWD**

Recensie Les labyrinthes du coeur**

vrijdag 22 april 2016 deSingel AntwerpenBert Hertogs

Drie verschillende choreografen. Drie verschillende werken. Die vormden samen Les labyrinthes du coeur dat het Ballet de l’Opéra de Lyon voorstelde in deSingel. Openen deed het gezelschap met “Sunshine” van Emanuel Gat en met “How slow the wind” van François Chaignaud en Cecilia Bengolea stuurde het ballet ons de pauze in. Jirí Kyliáns “Heart’s Labyrinth” is met stip het meest gewaardeerde werk van de avond als we het publieksenthousiasme mogen geloven. Een eerbetoon aan Karen Tims, danseres van het Nederlands Dans Theater, die uit het leven stapte, is het. Hier staat het koppel centraal in een zeer emotionele choreografie waarbij een rijk palet aan emoties getoond wordt én er ook dat theatrale aspect is.

Recensie: Les labyrinthes du coeur**

Recensie Sketches/Notebook***

donderdag 21 april 2016 Kaaitheater BrusselCaro Dralants

Sketches/Notebook past in geen enkel cultureel hokje. Het is geen theater, dans of andere voorstelling, maar een belevenis. Zowel voor de artiesten als voor het publiek die mee op het podium zitten. Er is veel interactie wat het stuk een leuke spanning geeft en waardoor de mensen geboeid blijven. Een lachend gezicht is dan ook de algemene blik die het publiek aanneemt. Een boeiend en intiem spel waarbij alle performers in het moment zelf meehelpen om de lege pagina’s te vullen. Soms grappig, af en toe bizar, maar zeker en vast boeiend.

Recensie: Sketches/Notebook***

Recensie Noe Soulier**

woensdag 20 april 2016 STUK LeuvenCaro Dralants

Zonder muziek en met een sober decor gaf Noé Soulier ons twee korte, experimentele solo’s die samen uit vier deeltjes bestonden. In een grijs T-shirt en met een korte sportbroek aan legde hij telkens uit wat hij ging doen. Technisch zaten de stukken helemaal goed, maar je kon moeilijk spreken over een echte dansvoorstelling. Daarvoor was het veel te kort. Een leerrijke ervaring die aan een snel tempo voorbij vloog.

Recensie: Noe Soulier**

>>