>>

Recensie They might be giants**

desc

donderdag 19 mei 2016 STUK LeuvenCaro Dralants

Clean en strak, zelfs abstract, was de solo ‘They might be giants’ van Steven Michel. Bewegingen werden steeds groter, werkten naar een hoogtepunt toe en doofden daarna weer uit. Het menselijke lichaam was al snel niet meer. Wat we enkel nog zagen waren ledematen die zich lieten meevoeren door de muziek. In het begin zeer interessant, maar na een tijdje uitgeblust. De muziek, het licht en de choreografie vloeiden  samen tot één geheel. We zagen niet één keer zijn gezicht wat ervoor zorgde dat je toch nog bleef zitten en wachten. Het begin bleven we geboeid en gefascineerd kijken, tegen het midden aan was het en duw en trek spel van aandacht behouden.

Recensie: They might be giants**

Recensie Until our hearts stop***

desc

woensdag 11 mei 2016 deSingel AntwerpenBert Hertogs

Met “Until our hearts stop” levert de Amerikaanse choreografe Meg Stuart een rechttoe rechtaan straight in your face voorstelling af. Op zijn zachtst gezegd werkt Stuart erg confronterend en dat op verschillende niveaus. Zo toont ze niet alleen erg dierlijk gedrag en handelingen, intimistische taferelen en het tegenovergestelde: dansers in een formele handeling, met een strikt afgebakende ruimte rondom zich. Daarboven komt nog eens een theater in het theater-laag en scherpe spot encynisme om het publiek. “Until our hearts stop”  daagt uit, rebelleert, loopt over van hartstocht, maar ook van razernij: een heerlijke voorstelling.

Recensie: Until our hearts stop***

Recensie Impressing the Czar***

desc

vrijdag 6 mei 2016 deSingel AntwerpenBert Hertogs

Jarenlang mocht enkel Ballet Vlaanderen Impressing the Czar van William Forsythe dansen. In 2008 was die voorstelling overigens nog te zien in deSingel. Dat kwam omdat het ballet toen Kathryn Bennetts als artistiek leider had, die jarenlang balletmeester en medewerkster van Forsythe was bij Ballett Frankfurt. Voor Forsythe gaat het over de juiste mensen vinden in een compagnie die gestalte kunnen geven aan deze complexe ironische voorstelling, maar even belangrijk is dat de leiding van een balletgezelschap de geest van zijn werk begrijpt en er een vertrouwensband ontstaat. Daardoor haalde Semperoper Ballett Dresden deze voorstelling binnen met als productieleidster Kathryn Bennetts.

Recensie: Impressing the Czar***

Recensie Tordre*1/2

desc

donderdag 28 april 2016 STUK LeuvenCaro Dralants

Twee danseressen, Lora Juodkaite en Annie Hanauer, kwamen met behulp van beweging en dans hun getuigenis vertellen. De levende spinnende tol Lora Juodkaite gaf een duizelingwekkende solo, maar na lange tijd verloor het zijn glans. Annie Hanauer bracht wat meer emotie in de voorstelling. Ondanks haar armprothese weet ze zich met veel vrijheid te bewegen. Helaas was ook dit weer aan de lange kant. Het volledig van de pot gerukte einde paste helemaal niet bij de sfeer die gecreëerd werd tijdens de rest van het tafereel. Een soms ongemakkelijke, af en toe indrukwekkende, maar veel te langdradige voorstelling werd ons voorgeschoteld.

Recensie: Tordre*1/2

Recensie CROWD**

desc

zaterdag 23 april 2016 STUK LeuvenCaro Dralants

Wat gebeurt er als je verschillende individuen bijeen zet en hen een landschap laat vormen? Choreograaf David Hernandez zocht dit uit en creëerde een experiment rond het lichaam. In vier delen liet hij armen, benen en andere ledematen de show stelen. De voorstelling was goed, maar af en toe te langdradig. De lichtbundel met verschillende lichamen die door elkaar kronkelden op muziek van Björk doorbrak de sereniteit van de voorstelling. Een lichamelijk experiment waarbij je de verbeelding de loop kon laten gaan.

Recensie: CROWD**

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news