>>

Recensie De Grote Sinterklaasshow 2016**1/2

desc

zaterdag 3 december 2016 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

De Grote Sinterklaasshow van Studio 100 - goed voor meer dan 60000 toeschouwers op twee dagen tijd - lijkt zich wel heruitgevonden te hebben. Of toch in zekere zin. De show van 2016 kende veel meer vaart dan de voorbije jaren, de Sint blijkt te kunnen videochatten met de hoofdpiet via zijn tablet en de productie stond stil bij wat er allemaal nodig is om een goed feestje te kunnen organiseren. Dat was de opdracht voor de artiesten en de toeschouwers: de ‘to do lijst’ van feestpiet afwerken die helaas ziek in bed lag. Niet meer te zien in deze show: Wickie de viking en stilaan wordt ook Rox naar de exit verwezen. Alleen de auto kwam nog even op het podium gereden. Nemen hun plaats in: Lolly lolbroek (die ons deed denken aan een Pippi Langkous 2.0) en Nachtwacht.  Ook prikkelde de show onze reukzin met bloemengeur tijdens de passage van Maya de bij. Dat is nieuw al kon die nog veel meer doen met onze zintuigen. Nu nog onze smaakzin en onze tastzin stimuleren en we zijn er.

Recensie: De Grote Sinterklaasshow 2016**1/2

Recensie Christophe Mae*****

desc

vrijdag 2 december 2016 La Madeleine BrusselBert Hertogs

Een opwarmer van formaat en een behoorlijk exclusief gebeuren. Dat is de pre tour van Christophe Maé die in ons land voor La Madeleine koos, een zaal in Brussel met een maximumcapaciteit van zo’n duizend toeschouwers. De zanger die in 2017 maar liefst drie keer een afspraak heeft met zijn fans in Vorst Nationaal op 21 en 22 april én in het najaar op 13 oktober, bracht maar liefst negen nummers uit zijn jongste album ‘L’Attrape-Rêves’ dat 7 weken op nummer 1 stond in de Waalse hitparade. Daarvan bracht hij al bij de start het titelnummer. Een van de redenen waarom een live optreden van Maé meemaken absoluut magisch is, is de symbiose tussen hem en de prachtig meezingende (voornamelijk vrouwelijke) fans onder andere tijdens ‘L’automne’. Op het einde van zijn concert ging hij ook even voor een experiment. Zo vroeg ie tijdens ‘les amis’ aan het publiek om na het stuk tekst ‘Vas-y souri’ de mannequin challenge te accepteren, lange tijd te stolstijf te staan tot ie ‘pour la photo’ zong. Met succes overigens. De ganse zaal op een vrouw na die ‘c’est ridicule’ riep, niet geheel onterecht overigens, het was namelijk een grappig en surrealistisch zicht, deed mee aan de opdracht. Veel mama’s en in mindere mate papa’s waren er net als kinderen. Maé is dan ook een popartiest die in het Franstalig gedeelte van ons land niet alleen erg populair is, hij weet een familiepubliek aan te trekken.

Recensie: Christophe Mae*****

Recensie Eros Ramazzotti***

desc

donderdag 1 december 2016 Vorst Nationaal BrusselBert Hertogs

Met een kleine twintig minuten vertraging begon Eros Ramazzotti aan zijn optreden in Vorst Nationaal. Reden was de bommelding in de late namiddag waardoor de deuren van de zaal pas later open konden voor het publiek. De toeschouwers scandeerden dan ook ‘Eros’ al iets na half negen en begonnen in de handen te klappen. De sfeer in de zaal zat erg goed en de Italiaan bespeelde zijn fans ook erg slim. Een kartonnen bordje van een fan even nemen , kussen en teruggeven? Check.  Een Italiaanse vlag op het podium ronddragen? Check. De vleugelpiano even kuisen nadat hij zich zelf solo begeleid had op het instrument voor zijn pianist een volgend nummer kon inzetten? Check. De saxofoon doen huilen zodat hij zelf ook even theatraal kon janken en ‘O sole mio’ integreren en dat voor de smartphones van tientallen fans in de frontstage? Check. Over de zwangere buik van zijn backing vocal wrijven en vervolgens over de buik van een mannelijke muzikant? Check. Kortom: Eros Ramazzotti bracht een erg entertainende show, met sterke visuals, humor én hij bleek nog goed van stem te zijn ook.

Recensie: Eros Ramazzotti***

Recensie Admiral Freebee**

desc

dinsdag 29 november 2016 De Roma BorgerhoutBert Hertogs

Admiral Freebee stond voor een opvallend rumoerig publiek te spelen in de Roma. Van Laere was kennelijk ook verrast dat de mayonaise aanvankelijk niet wou pakken hoewel hij en zijn bandleden er volop voor gingen. De toeschouwers wilden kennelijk het ruige, het ongepolijste, de rockkant van Admiral Freebee horen. En die kregen ze pas toen de frontman besloot om ‘Oh Darkness’ op het einde van de reguliere set op hen los te laten. Een verademing leek het wel in Borgerhout te merken aan de enthousiaste reacties. Vanaf dan gooide de man met de baard wiens broer in de zaal was en als twee druppels water op hem fysiek gelijkt, het over een andere boeg, gooide hij de setlist om in de bissen en bracht hij twee nummers extra. Dat is dan ook het enige verwijt dat we kunnen maken aan het adres van de Admiraal. Dat ie veel te laat aanvoelde dat het concert voor heel wat toeschouwers tot voorbij de helft van het optreden nog lang niet begonnen was ook omdat de hits voornamelijk achteraan bij elkaar gepropt werden. Dat is vragen om problemen…

Recensie: Admiral Freebee**

Recensie Stan Van Samang in t groot**1/2

desc

zaterdag 26 november 2016 Sportpaleis MerksemBert Hertogs

40 000 toeschouwers. Die trokken naar Stan Van Samang in’t Groot in het Sportpaleis. Daarmee evenaart de acteur-zanger op zijn eentje het aantal bezoekers van Night of the Proms 2016 in Antwerpen en is hij goed voor een twee derde gevulde wei van Werchter. Sterkhouder op de Proms was dit jaar Tom Chaplin, de zanger van Keane. Pianopop dus. En net dat serveert Van Samang ook drie keer in het Sportpaleis terwijl hij maar liefst zeven songs uit zijn 10-nummers tellend jongste titelloze album live laat horen. De zanger koos voor een groots én intiem optreden, een mix tussen arrangementen die klassiek aanvoelden met die 12 strijkers, pianopop en stevige gitaren. Het resultaat werd een degelijke show die coherent en eclectisch tegelijkertijd was en vooral een brede sound liet horen waarbij de band en strijkers de zaak helemaal konden opentrekken zoals in het nieuwe ‘Ghosts’, een nummer over elkaar kwijt raken. Al verloor Stan Van Samang het publiek dat kennelijk wat moe begon te worden even voor elven bij gebrek aan nieuwe showelementen en omdat ie twee nieuwe nummers ‘Ghosts’ en ‘Explode’ na elkaar bracht gevolgd door Owens ‘Is it over you’ waar hij zijn stem zes jaar geleden aan verleende.’Summerbreeze’ zorgde dan ook voor het dipje in de show wat in eerste instantie te maken had met de samenstelling van de setlist daar.

Recensie: Stan Van Samang in t groot**1/2

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news