>>

Recensie Shawn Mendes ★★★★

desc

maandag 13 augustus 2018 Sziget BudapestBert Hertogs

Hét event van Sziget Festival 2018 was ongetwijfeld het optreden van de twintigjarige Canadees Shawn Mendes. Gigantisch populair bij jonge meisjes, ook de Hongaarse en internationale fans die met honderden onder het motto ‘I was thinking I could fly to your hotel tonight’ uit ‘Lost in Japan’ verzamelden voor zijn hotel The Ritz – Carlton in Boedapest om een glimp te kunnen opvangen van deze wereldster. Het concert op 10 maart 2019 in het Sportpaleis was in no time sold out. En ook het festival in Boedapest kon mede dankzij deze headliner dat bordje bovenhalen. Ook de dagen met headliners Mumford and Sons (exclusieve Europese show) en de laatste dag met The War on Drugs en Arctic Monkeys zorgen voor 100.000 unieke toeschouwers op het eiland op de Donau. Mendes bewees in Hongarije dat ie de hype meer dan waard is.

Recensie: Shawn Mendes ★★★★

Recensie Kendrick Lamar ★★

desc

woensdag 8 augustus 2018 Sziget BudapestBert Hertogs

Tekende Kendrick Lamar voor een van de grootste teleurstellingen als headliner op een Europees festival dit jaar? Wellicht, want de Amerikaanse rapper kwam maar liefst 40 minuten later het podium op, nadat de toeschouwers die het wachten – terecht – beu waren hem meermaals een fluitconcert gaven of ‘boe’ riepen. Rond tien uur, een half uur nadat ie van start had moeten gaan, klonk het door de luidsprekers dat er technische problemen waren, wat best kan vermits eerder op de dag de linker set luidsprekers getakeld moest en opnieuw gecheckt. Lamar probeerde het publiek nog te overtuigen en aan zijn kant te krijgen met een bindtekst als ‘Zij dachten er al aan om het optreden niet meer door te laten gaan.’ maar zag dat maar gedeeltelijk werken.

Recensie: Kendrick Lamar ★★

Recensie Les Truttes in het OLT ★★★

desc

vrijdag 3 augustus 2018 OLT DeurneBert Hertogs

Les Truttes maakte in het OLT net als elke politieke partij in België slechts een deel van zijn verkiezingsbeloften waar. Aan hun slagzin ‘The people’s party, party to the people’ lag het alleszins niet. Lekker catchy maar ook torenhoge verwachtingen creërend. De eerste drie kwartier van hun set kon Vlaanderens bekendste covergroep maar gedeeltelijk zijn verkiezingsprogramma aan de kiezers slijten. Sommige programmapunten (lees: nummers op de setlist) bleek het volk maar niks te vinden. Of hoe ook Les Truttes de kloof tussen burger en politiek pijnlijk voelde. De eerste helft in het OLT was er dan ook een van gas geven (met het publiek dat meezwaaide en meeklapte) terwijl de motor niet veel later kei hard stilviel alsof het een feestje was dat wel erg moeilijk op gang te trekken viel. Het publiek had er nochtans zin in, en stond traditioneel al erg vroeg voor het OLT aan te schuiven om binnen te kunnen geraken. Ook nu weer moesten honderden fans de toegang tot het gratis optreden ontzegd worden, en droogjes op z’n Theo Franckens teruggestuurd worden naar hun plaats van herkomst wegens vol is vol. Dat is dan weer geen programmapunt van Les Truttes, maar wel van het OLT.

Recensie: Les Truttes in het OLT ★★★

Recensie Dua Lipa ★★★1/2

desc

zondag 22 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Dertien weken staat Calvin Harris en Dua Lipa ondertussen onafgebroken aan de top van de Vlaamse hitparade met ‘One Kiss’. Sinds 18 mei is de single goed voor platina, of 40.000 verkochte exemplaren in het noorden van ons land. Het moet best een schizofrene festivalzomer zijn voor de Brits-Kosovaarse. Een headlinerslot op Tomorrowland (half elf tot kwart na elf op 21 juli) en Sziget Festival (start optreden om half tien ’s avonds op zondag 12 augustus) bekomen. Dat zijn binnen EDM en pop/rock respectievelijk de belangrijkste festivals op Europees vasteland, festivals ook die internationaal toonaangevend zijn. Dat terwijl Dua Lipa op Lollapalooza Paris in de late namiddag geprogrammeerd stond (van half vijf tot half zes) en straks op Pukkelpop ook een vroeg avondslot heeft (vijf na zeven tot 5 na acht op donderdag 16 augustus). Of hoe sommige programmatoren de definitieve doorbraak van deze tweeëntwintigjarige beter ingeschat hebben dan andere of het moet zijn dat die laatste groep Dua Lipa bewust vroeger programmeerde zodat de kinderen en jonge tieners op tijd in hun bed kunnen gelegd worden achteraf...  Wat er ook van zij, het hoeft niet te verbazen dat de zangeres in haar eentje een groot aantal muziekfans naar de Hippodrome de Longchamp wist te lokken om half vijf ’s middags, ook heel wat kinderen en tieners (die naast Dua Lipa, wellicht ook een ticket kochten om ineens ook Jess Glynne, Years and Years en Bastille het weekend van 21 juli aan het werk te zien).

Recensie: Dua Lipa ★★★1/2

Recensie Depeche Mode ★★

desc

zaterdag 21 juli 2018 Hippodrome de Longchamp ParisBert Hertogs

Dave Gahan van Depeche Mode solliciteerde op Lollapalooza Paris om als ballerina geselecteerd te worden voor ‘Hanne Danst’ zo leek het wel tijdens het eerste deel van de set. De achtendertigjarige synthpopband liet zich consequent in zwart wit in beeld brengen, en had alle moeite van de wereld om het publiek mee te krijgen. Gahan en co waren aanvankelijk dan ook iets te veel met zichzelf bezig en maakten nauwelijks contact met de toeschouwers. Op het einde gingen ze dan weer voor te veel contact, in die zin dat ‘Enjoy the silence’ bijna een instrumentale versie werd alsof Gahan aan het staken was terwijl de fans ‘Never let me down’ meezwaaiden alsof hun leven ervan afhing. Eigenlijk is Depeche Mode, we moeten er niet flauw om doen, een headliner die eigenlijk geen headliner meer is. Op ‘Somebody’, een fraaie pianoballad die Martin Gore zong begeleid door Andrew Fletcher aan het klavier, ‘Personal Jesus’ en ‘Just Can‘t Get Enough’ met pittig ‘oho’ meezingen en het ritme meeklappen op de basdrum na, waren er verder nauwelijks vermeldenswaardige hoogtepunten te bespeuren tijdens het concert.

Recensie: Depeche Mode ★★

>>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter