Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
<<    >>

Recensie Elle était et elle est, même ★★★★

desc

woensdag 19 februari 2025 Troubleyn - Labaratorium AntwerpenBert Hertogs

‘La Mariée mise à nu par ses Célibataires, même ou Le Grand Verre’ van Marcel Duchamp vormde de inspiratie voor Elle était et elle est, même, een voorstelling waarin Jan Fabre en Els Deceukelier hun 40-jarige artistieke samenwerking vieren. Centraal staat begeerte, verlangen dat niet vervuld geraakt, te horen in de tekst wanneer Els repetitief ‘Et encore une fois’ zachtjes, op fluistertoon, verleidelijk zegt. Speelt ze een nymfomane ‘Mijn enige functie is de liefde bedrijven’ die maar niet bevredigd kan worden?

Recensie: Elle était et elle est, même ★★★★

Recensie Io sono un errore ★★★★★

desc

woensdag 12 februari 2025 Troubleyn - Labaratorium AntwerpenBert Hertogs

Met Io sono un errore, een onsterfelijke toneeltekst van een onsterfelijk kunstenaar onsterfelijk gebracht door Irene Urciuoli kende het Love and Beauty are the powers supreme festival in Troubleyn haar eerste Belgische première. Op 22 februari volgt er nog eentje: I believe in the legend of love door Ivana Jozic. Het risico dat je als journalist en medium loopt, is dat zo’n lofzang als te positief beschouwd kan worden door de maker, de performer en al wie meewerkte aan deze voorstelling. Maar dat risico nemen we er graag bij, al is het maar omdat we het hen zo hard gunnen, die afgunst en jaloezie die een recensie als deze die de monoloog bewierookt, kan veroorzaken onder andere kunstenaars.

Recensie: Io sono un errore ★★★★★

Recensie Bobbety ★★★★

desc

zondag 9 februari 2025 DE Studio AntwerpenBert Hertogs

Bewegingstheater van hoog niveau. Dat brengt Céline Timmerman met Bobbety, een voorstelling die gaat over eenzaamheid en de oplossing vinden in jezelf dan maar te klonen. OK, je bent dan niet meer alleen om tegen jezelf vier op een rij of zo te spelen, maar wanneer je jezelf kloont ben je ook niet meer zo uniek, en gaan je klonen je vooral proberen na te bootsen. Net in dat gegeven, herkennen 8-plussers zich moeiteloos en het zorgt ervoor dat Sofie Joan Wouters en Céline Timmerman in die scène wanneer ze als klonen tot leven komen en moeten leren bewegen, stappen enzovoort excelleren, in die mate dat iedereen in het publiek hartelijk kan lachen om wat ze te zien krijgen. Omdat het hen eraan doet herinneren hoe ze zelf als kind waren en hoe ze zich destijds gedroegen.

Recensie: Bobbety ★★★★

Recensie Giovanni’s Room ★★★★

desc

zondag 19 januari 2025 Stadsschouwburg AmsterdamBert Hertogs

Een complexe voorstelling maar wel eentje met internationale allures levert Eline Arbo af met Giovanni’s Room. Een waar de acteurs niet alleen acteren maar ook zingen, de synths bespelen én in beperkte mate ook choreo’s op de vloer neerzetten, om ook letterlijk stomende seksscènes te suggereren. Het is vooral Eefje Paddenburg die alweer indruk maakt zowel zangtechnisch als in haar spel. Al moet gezegd dat onze landgenoot Steven Van Watermeulen als Jacques verdomd straf is, vocaal (zoals in Dans la pénombre d’un refuge secret bijvoorbeeld), qua spel maar ook net als Eefje ook een behoorlijke dosis humor in de voorstelling mag leggen.

Recensie: Giovanni’s Room ★★★★

Recensie De Revisor ★★★★

desc

zondag 24 november 2024 Studio CarwashBert Hertogs

Komt een inspecteur naar het dorp … Het lijkt wel het begin van een tijdloze grap. En dat is ook het uitgangspunt van de satire De Revisor die de Russische auteur met Oekraïense roots Nikolaj Gogol in 1835 schreef.  Want wat er zich in dit stuk ontvouwt, tart werkelijk alle verbeelding. Opportunisme, egoïsme, hebzucht, corruptie, kapitalisme, machtsmisbruik, … je noemt het: dit toneelstuk legt het allemaal bloot en drijft er de spot mee. Of hoe een werk bijna 190 jaar later nog steeds bijzonder relevant kan zijn.

Recensie: De Revisor ★★★★

<<    >>
Tabs Concertnews.be

News
Soon
Reviews

More news

  • Podcast
  • Facebook
  • Twitter